lox

Direktlänk till inlägg 7 februari 2009

Lyxet i djuraffären - en bluff?

Av clara k - 7 februari 2009 16:20

Det ser så fint ut. Fina plasthus med ett klistermärke över ingången där det står "My Sweet Home". Fina trähus med små fönster.

Leksaker i bambuträ.

Glittriga påsar med nöjda kaniner där det står "lyxfoder till kanin" på. Tunnlar i tyg.


Som djurägare på 2000-talet så finner du många lockelser, mer än vad som behövs.

Det finns utan tvekan en liten marknad att tjäna pengar på, då en plastlåda med en ingång kostar nära hundralappen.

Då ett litet bohus i trä kostar 200 kronor!


Fast värst är det, att alla glittriga förpackningar med "lyxfoder" innehåller e-ämnen, och fodret ska också vara nyttigt.

Agria.se så läste jag att fodret också var mycket onyttigt.

Jag har alltid trott, att det är bäst med fint lyxfoder! Men hoppsan sa, det var inte bra!


Nu går vi tillbaks till plasthus, tunnlar och mkt mer. Hur mycket tror du att det kostar att göra en liten plastlåda, såga ingång och sätta fast ett klistermärke där det står nått klitchigt som "My Sweet Home" eller "Home, Sweet Home" på. Max runt en tia, gissar jag på. Fast i djurbutikerna så kostar det 75 kronor.


Fast då målgruppen - 7 åringar som egentligen vill sitt djurs bästa - är väldigt enkel, krävs det inget mer än en snygg förpackning, en text om hur lyxigt allt är och en hög prislapp som intygan att innehållet är perfekt och gör djuret lyckligt.


Tänk om! En kanin klarar sig på enbart hö, har jag hört. Den behöver kanske lite pellets, speciellt utekaniner som behöver fett att använda för kalla vinternätter, men eftersom jag är en flitig användare av STAMPE från granngården så kan jag nog intyga att mina djur inte har förändrats till lyckliga som kaniner då dom gått på "lyxfoder".

En kanin mår bäst på bra hö och dagligt utespring!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

:(

Av clara k - 6 februari 2009 22:46

Eget går alltid före andras Gör egna regler och krav för överbehandling som själv inte hålls Oskmoln drar in över maken då du fattar att du själv är det Inte så snällt att andra få skiten då man helt enkelt tar den andres saker Så du stör mig litegra...

Av clara k - 3 februari 2009 19:56

Paret sitter där, framför sina vinglas och ser på lyckliga bönder som träffar fruar. I idyllen så bråkar dom, den ljusa punkten i livet. Folk har snygga klänningar på sig i Let´s Dance, misslyckas ibland och verkar lyckliga ibland... Vem är sånahär p...

Av clara k - 3 februari 2009 17:59

Nu visas stormen på TV4, måndagar, kl. 08.00. Det verkar intressant; Storm, olycka, i Sverige... Du kanske tänker bänka dig framför TV:n då det sista avsnittet sänts? Eller är det bortkastad tid? Efter att ha sett avsnitt 2 så berättar jag här vad du...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards